marți, 1 august 2017

Pillow Bucharest & Salvarea crabilor

În 2016, pe când Bucureștiul candida, ca finalist, la titlul de capitală culturală europeană pentru 2021, am fost invitat să fac ceva la Arcub, în cadrul proiectului Bucureşti – Oraşul in-vizibil, şi am făcut în mare viteză o instalaţie poetică pe niște pernițe gomflabile transparente, pe care le-am acoperit cu versuri şi le-am suspendat în pasajul care leagă străzile Lipscani şi Gabroveni.

Mai greu a fost când m-am trezit pus să-mi prezint instalaţia în faţa emisarilor europeni care evaluau candidatura oraşului. Văleu. Le-am povestit că se numeşte Pillow Bucharest (apud Peter Greenaway – Pillow Book) şi “pune în scenă” ceva urgisit atât în centrul oraşului – care nu doarme niciodată – cât şi-n aşa zisele cartiere dormitor: poezia. Sau, ca să rezum printr-o glumă: iată, aceste pungi sortite să ajungă-n groapa de gunoi acum ridică poezia la cer.


În fapt, instalația începuse cu mulți ani în urmă, printr-un proces de reciclare cu destule peripeții. Am povestit asta pe larg în editorialul ediției de vară a Revistei Zeppelin (#146), pe care vă invit să-l citiți aici: Salvarea crabilor din farfuria mea

Niciun comentariu: